Salgs- og leveringsbetingelser
1. Generel information
www.minimum.dk er ejet og styret af Minimum A/S med cvr nr. 44453347, og er registreret i Danmark på følgende adresse:
Minimum A/S
Balticagade 15E
8000 Aarhus C
Danmark
Når et køb foretages på www.minimum.dk accepteres nedenstående vilkår og betingelser.
Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice:
- Email: customerservice@minimum.dk
- Almindelig post: Minimum A/S, Balticagade 15E, 8000 Aarhus C
2. Placering af en ordre
Aldersgrænsen for at lave et køb på www.minimum.dk er 18 år, og der skal være knyttet et gyldigt betalingskort til købet som vi accepterer. Er man under 18 år kan købet gennemføres med tilladelse fra en forælder eller tilsynsværge.
På baggrund af ovenstående fritager Minimum A/S sig fra al ansvar, hvis et køb foretages på www.minimum.dk af en person under 18 år uden tilladelse fra en forælder eller tilsynsværge.
Når en ordre placeres på www.minimum.dk indsendes basisdata herunder navn, faktureringsadresse, leveringsadresse, e-mail adresse og telefonnummer. Minimum A/S opbevarer disse informationer i overensstemmelse med vores persondatapolitik.
Umiddelbart efter afgivelsen af en ordre modtages en ordrebekræftelse. når ordren er accepteret, vil en faktura blive sendt til den angivne e-mail. Fakturaen fungerer som en bindende aftale mellem dig og minimum a/s. vær opmærksom på, at ordrebekræftelsen ikke fungerer som en faktura, og at købet ikke er endeligt før en faktura er modtaget. Venligst kig i din spam mappe/uønsket post for at sikre, at e-mailen med fakturaen ikke er blevet sorteret fra.
3. Priser & betaling
Når der handles på www.minimum.dk vil de totale priser inklusiv leveringsomkostninger fremgå inden den endelige ordrebekræftelse.
Alle priser på www.minimum.dk er inklusiv moms på 25 %. Vi forbeholder os retten til at ændre vores priser uden varsel ved stigende omkostninger eller generelle udviklinger i detailpriserne.
Du kan betale med kreditkort, MobilePay eller PayPal. Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro. Alle kontooplysninger er krypterede og bliver overført gennem en sikker betalingsmetode. Vi benytter Shopify Payments som vores certificerede partner. Dit betalingskort vil blive debiteret så snart ordren er afsendt fra vores varelager.
4. Levering
Vi benytter GLS pakkeservice som kurer til at levere din ordre. Leveringstiden er 2-3 hverdage. Du kan vælge mellem følgende leveringsmetoder:
- GLS Pakkeshop (Levering til din nærmeste pakkeshop)
- GLS Erhverv (Levering til din arbejdsplads)
- GLS Privat (Levering til din hjemmeadresse)
Hverdage defineres som mandag til fredag, med undtagelse af helligdage. Ved udsalg og i travle perioder kan længere leveringstid forekomme.
På din faktura findes et track and trace-nummer som du kan bruge til at spore din pakke. Du kan se status på din pakke på www.gls-group.eu.
Vi viser kun produkter som er på lager, men skulle vi alligevel ikke være i stand til at levere din ordre, eller er din ordre forsinket, kontakter vi dig hurtigst muligt.
5. Returnering
Du kan returnere din ordre indenfor 14 dage efter modtagelsen ved at registrere din returnering via vores Returportal.
Bemærk at der er et returgebyr på 39,-, som modregnes din refundering.
Returnerede varer skal være ubrugt og i samme stand som du modtog dem med originale tags i.
Det er desværre ikke muligt hverken at returnere eller bytte din vare købt online i fysiske butikker.
Venligst vær opmærksom på at når du har returneret en vare ved en GLS Pakkeshop, kan det tage op til 14 dage for os at behandle og hermed tilbagebetale det retmæssige beløb tilsvarende til din ordre.
Venligst bemærk, at du er ansvarlig for enhver devaluering af produktet som følge af brug på usædvanlig vis stridende mod generelle betingelser i fysiske butikker. Når vi modtager produktet, vil vi vurdere varens tilstand og refundere det beløb vi finder tilsvarende til denne.
Det er desværre ikke muligt hverken at returnere eller bytte din vare købt online i fysiske butikker.
6. Dine rettigheder som kunde
Ifølge dansk lovgivning er du som kunde dækket af en lovfæstet 2-årig reklamationsret. Ønsker du at reklamere over en vare skal det ske inden for rimelig tid og senest inden for to måneder.
Vedrører reklamationen en defekt i produktet anbefaler vi at rette henvendelse til os på customerservice@minimum.dk så snart defekten opdages, for at mindske tidsprocessen i din reklamation. Vurderer vi, at der er berettiget grundlag for din reklamation refunderer vi enhver udgift du måtte have i forbindelse med at sende varen tilbage til os. I tilfælde af, at vi ikke kan danne berettiget grundlag for din reklamation er forsendelsesomkostningerne for egen regning.
Ansvaret for pakken ligger hos dig indtil vi har modtaget varen. Vi anbefaler derfor at sende varen sikkert, at få en kvittering for forsendelsen med og gemme den, og om muligt at få et track and trace-nummer.
7. Ansvarsfraskrivelse
Minimum A/S tager forbehold for fejl og mangler i hjemmesidens indhold, og fritager sig ansvaret for udsolgte varer. I overensstemmelse med gældende regler bestræber vi os dog selvfølgelig altid på at have det nyeste indhold og materiale i den korrekte version. Opdages indhold, som findes ukorrekt, er du altid velkommen til at kontakte os.
Vi kan til enhver tid ændre indholdet på hjemmesiden og er ikke ansvarlige for at give besked herom. Vi anbefaler derfor at revidere vores vilkår og betingelser når hjemmesiden benyttes.
Minimum A/S er ligeledes ikke ansvarlige for ethvert tab eller skade fra brug af hjemmesiden.
8. Ophavsret og link til tredjepartssider
Alle dele af hjemmesiden er beskyttet af ophavsret og ejes af Minimum A/S. det er derfor kun tilladt at bruge dele af hjemmesiden med tilladelse fra Minimum A/S.
Hvis vi linker til tredjepartssider kan Minimum A/S ikke give nogen form for garantier og ligeledes kan vi ikke holdes ansvarlig for indholdet som slås op på tredjepartssiden. Vi alene leverer links til din anvendelse, og vælger du at besøge en tredjepartsside, er det på eget ansvar.
9. Persondatapolitik
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. De følgende afsnit omhandler vores persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og brug af hjemmesiden i øvrigt.
9.1 Formålet med vores persondatapolitik er at forklare, hvordan vi samler, beskytter, bruger og lagrer dine personlige informationer.
9.1.1 Hvilke informationer samler minimum om dig?
Vi samler dit for- og efternavn, postnummer, by og adresse, e-mail, telefonnummer og din ordrehistorik.
Vi benytter kun dine personlige informationer til at give dig adgang til vores produkter på www.minimum.dk og til at gennemføre enhver ordre du måtte placere hos os.
I henhold til den danske regnskabslov er det påkrævet, at vi gemmer vi dine faktureringsinformationer i en periode på fem år fra din seneste ordre.
Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, accepterer du samtidig vores persondatalov. Vi sender dig ca. 4-6 nyhedsbreve om måneden. Nyhedsbrevet indeholder tilbud, information om nye varer, information om kampagner samt styling tips og gode råd. Husk, at du til enhver tid kan til framelde dig vores nyhedsbrev igen.
9.1.2 Hvordan beskyttes dine informationer af Minimum A/S?
Vi respekterer dine private oplysninger, og tager dem meget seriøst. Derfor gør vi os umage og laver forskellige tiltag for at sikre dine oplysninger, herunder at lagre dem i sikre netværk. Vi er ikke i stand til at se dine kreditkortinformationer da al data er krypteret, og transaktionerne gemmeføres af certificerede partnere.
9.1.3 Deler Minimum A/S dine informationer med andre?
Den information du deler med os behandles i fortrolighed. Vi gør dog opmærksom på, at vi deler nogle af dine personoplysninger med relevante tredjeparter. For at levere din pakke videregives nødvendige detaljer til vores leveringspartner, herunder dit for-og efternavn, postnummer, by, adresse, e-mail og telefonnummer.
9.1.4. Hvad skal Minimum A/S bruge min e-mail og telefonnummer til?
Vi bruger din e-mail til at sende dig en bekræftelse af din ordre, og er du er tilmeldt vores nyhedsbrev vil du modtage dette på den e-mail adresse du har givet. Har du valgt at hente dine varer hos en af GLS’s pakkeshops vil GLS sende dig en e-mail og SMS når dine varer er ankommet.
9.2 Cookies
Vi bruger cookies på www.minimum.dk og benyttes vores hjemmeside tillades placering af cookies på din enhed. Cookies bruges for at tilbyde en hjemmeside, der er så brugervenlig som mulig, og for konstant at forbedre oplevelsen på siden. Vi anvender cookies fra Google Analytics. Det hjælper os med at finde ud af, hvilke dele af vores hjemmeside du ser.
Hvis du ønsker det, kan du nemt slette cookies fra din computer eller mobile enhed. Vær dog opmærksom på, at hvis du vælger at deaktivere cookies vil du ikke have mulighed for at benytte og have adgang til al vores indhold på hjemmesiden.
9.2.1. Hvilke cookies bruger Minimum A/S?
Vi bruger tredjepartscookies fra Google, hvilket betyder at når du besøger www.minimum.dk. placeres en cookie i din browser på din enhed. Denne cookie kategoriseres som en ”performance-cookie”.
Vi benytter også ”strengt nødvendige cookies” – disse gør det muligt at bevæge sig rundt på hjemmesiden og benytte dens muligheder, som f.eks. e-fakturering og muligheden for at se shoppekurven. uden disse cookies kan nogle services, som de nævnte ovenfor, ikke benyttes.
9.2.2 Hvad kan du gøre, hvis du ikke ønsker at acceptere cookies?
Den webbrowser du benytter har indstillinger, der tillader dig at kontrollere, hvordan hjemmesider browses, herunder, hvordan du kan administrere dine cookies. For instruktioner til, hvordan du kan administrere eller slette cookies, kig under fanen ”hjælp” i din webbrowser. Du kan vælge at deaktivere cookies eller modtage en notifikation hver gang en ny cookie bliver sendt til din computer, tablet eller mobile enhed.
Vær dog opmærksom på, at hvis du vælger at deaktivere cookies, vil nogle funktioner ikke være tilgængelige.
10. Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan kontaktes pr. mail eller via almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kundeserviceunder 'Generel information' ovenfor.
Du kan indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via klageportalen for Nævnenes Hus.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse customerservice@minimum.dk
Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem center for klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet. Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx
11. Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.