googleads
vi leverer kun til de lande som er nævnt herunder:
mød den engelske fagnørd
designer joe o'neill
destoriessøg
din profil
kurv  0
din kurv er tom
x

når by bliver til mode

både øl og arkitektur har en særlig betydning for minimums nye herredesigner joe – rammen for det hele er aarhus og byens helt unikke vibe.

”jeg er vild med, at aarhus er så lille og nem men stadig med storbyfornemmelser. jeg kan gå til skoven og stranden på 15 minutter fra midtbyen – det er ikke mange steder man kan gøre det”. den 26-årige joe o’neill er den nye, kreative hjerne bag minimums herrekollektioner og er kommet hele vejen fra england til aarhus.”jeg mener, at aarhus har en autenticitet, som normalt forsvinder i takt med, at en by vokser og udvikler sig”, siger joe, som har boet i aarhus i knap et år. han er kommet hertil for at redefinere minimums herretøj; et projekt, hvor han dykker ned i minimums aarhusianske rødder for at finde frem til dét, der virkelig er interressant ved brandet, aarhus og den nordiske stil. 


riis skov er velbesøgt hele året og med sin centrale placering i aarhus og unikke udsigt ud over vandet, er den en af aarhusianernes foretrukne tilflugtssted
 

ikke kun en tøjentusiast

”jeg bliver inspireret af designere, der skaber mode fra et anderledes standpunkt end de fleste”, siger han, og nævner de to designere christopher raeburn og martin margiela og fortsætter: ”de er ikke ens designere rent æstetisk, men de er begge interesserede i materialer og processer, og ændrer betydningen heraf, for at skabe nye designs”. ligesom de to designere, har joe også en nørdet tilgang til design, hvor han især arbejder i dybden med stoffer, arbejdsprocesser og udtryk.

joe er en nørd på flere måder. ”jeg er en ægte nørd når det kommer til engelsk øl, og det er noget jeg savner her i danmark”, siger han. ”jeg er en stor øldrikker og nørd, så helt naturligt elsker jeg mikkeller”, siger joe om baren i jægergårdsgade, der går lige så meget op i øl, som han selv gør. det er dog ikke kun kærligheden for øl han bliver tiltrukket af, men hele konceptet bag brandet. han forklarer, at den måde mikkeller blander moderne håndværkerøl med smart, grafisk designs og smukt interiør, er noget der beskriver moderne danske brands. ”at smelte flere kreative discipliner sammen, for at lave et virkelig smukt, blandet og komplekst med samtidig direkte og forståeligt brand er noget, der virkelig inspirerer mig,” fortæller joe.


mikkeller er en lille og hyggelig bar på jægergårdsgade i aarhus, hvor man kan få hjemmebryggede øl i alle afskygninger.
 

”det skal være umuligt ikke at se det”

aarhus er hovedkernen i joes designs, og spørger man ham, skal det være umuligt ikke at se det. ”aarhus er en industriby, og jeg vil gerne føre den historie og referencer til industrien ind i kollektionerne”, siger joe og fortæller, at han arbejder de industrielle følelser ind i stoffer, processer, former og farver. minimum er et aarhusiansk brand, og derfor finder joe det vigtigt, at de forskellige designs er inspireret af byen, og det den står for.

et af de steder, joe kommer mest, er riis skov. her går han ud for at finde inspiration i naturen samtidig med, at han får pusterum. ”jeg er vokset op på landet, så for mig er en tur i skoven eller en gåtur med hunden på en mudret mark, det søndage er til for”, fortæller joe, og fortsætter: ”det er vigtigt at have et sted, hvor man kan komme ud og trække vejret ordentligt, når man arbejder i en så intens og kreativ branche”.

dokk1 er et af joe’s yndlingssteder i aarhus, og han finder inspiration i de arkitektoniske elementer til sine designs. ”dokk1 er, efter min mening, en af de mest spændende bygninger inden for moderne arkitektur i danmark – måske endda i hele skandinavien. det fungerer perfekt og passer ind i den traditionelle arkitektur uden at gå på kompromis med sig selv”, siger han og nævner, at han nyder at cykle forbi den store bygning hver eneste dag.

 

dokk1 er det nye multifunktionelle bibliotek i aarhus. det åbnede i 2015 og ligger på havnen i aarhus.


det er vigtigt for joe at vise, at minimum er et nordisk og aarhusiansk brand. ”det øjeblik, hvor vi eksplicit siger hvad vi er, der bliver det uoriginalt. jeg vil have folk til at se hints og logiske sammenhænge med den aarhusianske historie gennem hele kollektioner og de enkelte stykker tøj”, fortæller joe. det er vigtigt at man kan se, hvor inspirationen kommer fra – aarhus.

spring/summer kollektionen 2018 er joes første kollektion for minimum. den udkommer til januar og fokuserer på tidsløse klassikerer og funktionelle stoffer. den afspejler minimums tre kerneværdier: nordic, urban og contemporary.

mød den engelske fagnørd
karoline dalls stylingtips
stylingtip: camo jakken
/ instagram @minimum_fashion
få 10% på din første ordretilmeld dig og bliv en af de første til at modtage specielle nyheder om vores nyeste kollektioner, inspiration og styling tips. rabatkoden gælder ikke udsalgsvarer.
få 10% på din første ordre..
få 10% på din første ordretilmeld dig og bliv en af de første til at modtage specielle nyheder om vores nyeste kollektioner, inspiration og styling tips. rabatkoden gælder ikke udsalgsvarer.